A játékban szereplő kérdések:
Kérdések | Tippek | Pont/ helyes tipp |
Összesen | |
1 | A bajnok (júsó) | 1 | 5 | 5 |
2 | A bajnok eredménye | 1 | 3 | 3 |
3 | A második | 2 | 3 | 6 |
4 | A különdíjasok | 4 | 3 | 12 |
5 | A Dzsúrjó győztese | 2 | 4 | 4 |
6 | Legalább 10 győzelmet elérő Dzsúrjó rikisik | 3 | 3 | 9 |
7-8 | Két Dzsúrjó beli rikisi kacsi/make kosija | 2 | 3 | 6 |
9 | Hányan végeznek kacsikosival a Dzsúrjóban? | 1 | 3 | 3 |
10 | A Dzsúrjóból felkerült rikisik hány győzelmet szereznek? | 1 | 3 | 3 |
11 | Az adott tornára vonatkozó aktuális kérdés | 1 | 3 | 3 |
12-14 | Három Makunoucsi-beli rikisi kacsi/make kosija | 3 | 2 | 6 |
15 | Kinbosik száma (Maegasira győzelme jokozuna ellen) |
1 | 3 | 3 |
16 | Ginbosik száma (Maegasira győzelme ózeki ellen) |
1 | 3 | 3 |
17 | Kinbosit elérő maegasirák | 3 | 3 | 9 |
18 | A legtöbb ginbosit elérő rikisik | 3 | 3 | 9 |
19 | A legtöbb dóbosit elérő rikisik (Dóbosi = maegasira győzelme komuszubi vagy szekivake ellen) |
3 | 3 | 9 |
20 | A legtöbb ritka kimaritével győző rikisik | 3 | 3 | 9 |
21 | Hány maegasira győz a későbbi bajnok ellen? | 1 | 2 | 2 |
22-28 | Hét Makunoucsi-beli mérkőzés eredménye | 7 | 2 | 14 |
29-31 | Három Dzsúrjó-beli mérkőzés eredménye | 3 | 3 | 9 |
P1 | Egy adott szanjaku-rangú birkózó mérkőzése a többi szanjakuval és a jokozunákkal | 8 | 2 | 16 |
P2 | A keleti Maegasira 6-os birkózó összes mérkőzése | 15 | 1 | 15 |
AZ ELÉRHETŐ MAXIMÁLIS PONTSZÁM |
158 |
Beküldendő továbbá egy maegasira neve, arra az esetre, ha az élen holtverseny alakulna ki.
A pontszámok átalakítása szumós eredményekre |
a. A kekka-pontszámokat az elért helyezésből konvertáljuk. A lehetséges
elérhető legmagasabb és legalacsonyabb eredmény 15-0 illetve 0-15,
akárcsak az igazi szumóban. Valódi játékos is érhet el 15-0 eredményt, ez akkor lehetséges, ha a maximálisan elérhető pontszám
(DT) legalább 60%-át eléri. 14-1 eredményt ér el, ha a DT-nek legalább
50%-át szedi össze. A DT az a pontszám, amely az adott tornán értékelhető
kérdésekre adott összes helyes válaszért kapott pontok összege. Ez a szám
természetesen tornáról tornára változhat. A kiszámítás menete:
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy az eredmények kiszámításának során a Banzuke Tanács szükség esetén, a minél igazságosabb eredmények megállapítása érdekében eltérhet a fent ismertetett módszer betű szerinti alkalmazásától. |
b. Holtverseny esetén a játékosok sorrendjének megállapítása: - A pluszban beküldött maegasira eredménye az adott tornán. A jobb eredmény számít. |
Kiegészítések: |
-- A 12-14. kérdés esetében a torna alatt visszalépő rikisi eredménye
mindenképpen teljes egészében értékelendő. Kacsi-kosi csak abban
az esetben értelmezhető, ha legalább 8 győzelem elérése után lép
vissza a rikisi . -- A 20-26. kérdés esetében az elmaradt meccs nem értékelendő (a "fusen" sem). -- A nem induló vagy visszalépő rikisire adott tipp rossz, de érvényes tippnek minősül. |
|
Játék kihagyása, visszavonulás A játékosnak lehetősége van arra, hogy ha valamilyen ok miatt nem tud részt venni egy tornán, büntető következmények nélkül kihagyja azt és a következő banzukén megtartsa az előző tornán elért rangját. Ezzel a lehetőséggel azonban csak akkor élhet, ha az előző tornán részt vett, vagyis nem hagyhat ki egymás után két vagy akár több bashót. Ha a játékos a kihagyottat követő tornán nem vesz részt, akkor azt már mint 0-15 eredményt értékeljük és ennek megfelelően fog lejjebb kerülni a banzukén.
Azt a játékost, aki három egymást követő tornán hiányzik, levesszük a banzukéról. A játékos a későbbiekben természetesen bármikor visszatérhet a játékba, viszont számolnia kell azzal, hogy ekkor a banzuke alján, a legalsó osztályban kell újrakezdenie. Kérjük mindazon játékosokat, akik megunták a játékot, vagy egyéb ok miatt úgy döntenek, hogy kiszállnak, küldjenek egy értesítést a fent megadott címre, hogy munkánkat megkönnyítse. |
A játék menete A torna folyamán a játék napi állását a következő helyeken lehet figyelemmel kísérni:
|
Tornagyőztesek (júsó) A tornát az nyeri, aki osztályában a játék végén a legtöbb pontszámot gyűjti össze. Amennyiben több játékos is ugyanazzal az eredménnyel végez az élen, a tornagyőztest a 2.b pontban ismertetett módszerrel állapítjuk meg. Minden osztályban hirdetünk tornagyőztest. Amennyiben egy osztályban kevés játékos van, a játék során ők a fölöttük lévő osztály játékosaival összevontan szerepelnek a játékban (és természetesen ők jogosultak az adott osztályban a tornagyőzelemre is). Erről a Banzuke Tanács a határidő lejárta után, a játékosok számának ismeretében dönt és "A játék menete" fejezetben meghatározott helyeken értesíti a játékosokat. |
Az osztályok létszáma A játékosok osztályokban játszanak, amelyek létszáma megegyezik a valódi szumóban meglévő osztályok látszámával, vagyis Makunoucsi osztály - 42 fő, Dzsúrjó osztály - 28 fő. Az újonnan belépett játékosok a banzuke alján lévő (jelenleg Makushita osztály) első szabad helyre kerülnek, tippjük beküldésének sorrendjében. |
Különdíjak (szansó) Azoknak a játékosoknak, akik különösen kiemelkedő teljesítményt mutattak a torna során, különdíjakat adunk. A díjak kiosztásának általános feltételei:
Kanto-sho Az a játékos kapja, akinek az elért összpontszámát elosztva az általa adott helyes válaszok számával, a legnagyobb érték jön ki. Shukun-sho Az a játékos kapja, akinek a legtöbb tippje bejön (darabszámra, pontértéktől függetlenül). Gino-sho Az a játékos kapja, aki a legtöbb pontot gyűjti össze a P1 és P2 kérdésekre adott tippjeiből (vagyis a keleti 6-os maegasira győzelmei és vereségei, illetve egy meghatározott szanjaku rikisi mérkőzései a szanjakukkal/jokozunákkal) |
|
A Banzuke Tanács A Banzuke Tanács az a játékvezető testület, amely vitás helyzetekben döntést hoz, meghatározza a játék eredményét, kihirdeti a tornagyőzteseket és a különdíjban részesülő játékosok nevét, és a tornák után elkészíti a következő torna banzukéját. A Banzuke Tanács jelenlegi tagjai: Kachitakai, Nekonishiki és Andrasoyamawaka. |
Ózekivé előléptetés feltételei
A feltételek teljesülését csak az aktív tornákon való részvétel szerint vizsgáljuk, tehát a játékos nem esik el az előléptetés lehetőségétől, ha valamilyen oknál fogva előre bejelentve kénytelen kihagyni egy tornát. Ha az ózeki egy tornán make-kosi eredményt ér el, a következő tornán kadoban státuszba kerül, és ha ezen a tornán is make-kosival zár, elveszíti rangját. Mindazonáltal a harmadik tornán elért legalább 10 győzelemmel visszaszerzi azt. |
Jokozunává előléptetés feltételei
A feltételek teljesülését csak az aktív tornákon való részvétel szerint vizsgáljuk, tehát a játékos nem esik el az előléptetés lehetőségétől, ha valamilyen oknál fogva előre bejelentve kénytelen kihagyni egy tornát. Bár egy jokozunára nem vet jó fényt az esetleges folyamatos gyenge szereplés,
semmiféle nyomás nem nehezedik rájuk, az, hogy folytatják így is a játékot vagy
visszavonulnak, teljes mértékben az ő döntésükön múlik, amit mindenkinek
tiszteletben kell tartania. |