|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
A játék menete A rendszer a következő napi meccseket automatikusan tölti fel, amint azok megjelennek a Nihon Sumo Kyokai szerverén, és ezután lehet megtenni a tippeket ezen az űrlapon egészen japán idő szerint 14 óráig (ez magyar idő szerint téli időszámításkor reggel 6 óra, nyári időszámításkor reggel 7 óra). Az ez után után beérkező tippeket nem tudjuk figyelembe venni. A torna folyamán a játék napi állását a következő helyeken lehet figyelemmel kísérni:
|
||||||||||||||||||
|
Leírás |
Pont |
6 technika + 6 győztes |
18 |
6 technika + 5 győztes |
15 |
5 technika + 6 győztes |
15 |
5 technika + 5 győztes |
12 |
6 technika |
12 |
5 technika |
9 |
6 győztes |
6 |
5 győztes |
3 |
Naponta történik a kekka-pontok megállapítása, a napi pontok alapján rangsorolva. Az kap pontot, aki az eredménytáblázat felső 46,7 %-ában van. Holtverseny esetén a sorrend meghatározásánál a [napi összpontszám / (kimarite+kekka találat)] arányszám hányadosát vesszük, a magasabb kerül előbbre.
A játékosnak lehetősége van arra, hogy ha valamilyen ok miatt nem tud részt venni egy tornán, büntető következmények nélkül kihagyja azt és a következő banzukén megtartsa az előző tornán elért rangját.
Ezzel a lehetőséggel azonban csak akkor élhet, ha az előző tornán részt vett, vagyis nem hagyhat ki egymás után két vagy akár több bashót. Ha a játékos a kihagyottat követő tornán nem vesz részt, akkor azt már mint 0-15 eredményt értékeljük és ennek megfelelően fog lejjebb kerülni a banzukén.
Az igazolt hiányzás
feltétele, hogy a játékos lehetőleg minél előbb, de legkésőbb a nevezési
határidő lejárta előtt jelezze távolmaradását a info@szumo.hu
e-mail címen. Az első hiányzásnál automatikusan megkapja a játékos a kosho-t, tehát ezentúl, ha el is felejtett esetleg időben nevezni, és nem szólt, akkor sem fog lecsúszni a banzukén. Természetesen a második hiányzástól kezdve már nem tudjuk a kosho-t biztosítani.
Azt a játékost, aki három egymást követő tornán hiányzik, levesszük a banzukéról. A játékos a későbbiekben természetesen bármikor visszatérhet a játékba, viszont számolnia kell azzal, hogy ekkor a banzuke alján, a legalsó osztályban kell újrakezdenie.
Kérjük mindazon játékosokat, akik megunták a játékot, vagy egyéb ok miatt úgy döntenek, hogy kiszállnak, küldjenek egy értesítést a fent megadott címre, hogy munkánkat megkönnyítsék.
A tornát az nyeri, aki osztályában a játék végén a legtöbb kekka-pontot gyűjti össze. Azonos kekka-pont esetén a több pontot elérő a nyertes. Azonos pontszám esetén az [összes pontszám / (összes kekka+győztes találat)] arányszám alapján a legmagasabb értéket elérő játékos a tornagyőztes. Minden osztályban hirdetünk tornagyőztest. Amennyiben egy osztályban kevés játékos van, a játék során ők a fölöttük lévő osztály játékosaival összevontan szerepelnek a játékban (és természetesen jogosultak az adott osztályban a tornagyőzelemre is). Erről a Banzuke Tanács a határidő lejárta után, a játékosok számának ismeretében dönt és "A játék menete" fejezetben meghatározott helyeken értesíti a játékosokat.
Különdíjak (szansó)
A díjak kiosztásának általános feltételei:
Gino-sho
Az a játékos kapja, aki a legtöbb kimarite pontot éri el. Holtverseny esetén a
kimarite pontokat elosztjuk a kimarite találatok darabszámával, a nagyobb
eredményt elérő játékos a győztes.
A játékosok osztályokban játszanak, amelyek létszáma megegyezik a valódi szumóban meglévő osztályok látszámával, vagyis Makunoucsi osztály - 42 fő, Dzsúrjó osztály - 28 fő.
Az újonnan belépett játékosok a banzuke alján lévő (jelenleg Makushita osztály) első szabad helyre kerülnek, tippjük beküldésének sorrendjében.
A pontszámokat minden egyes torna után összesítjük, és év végén, a novemberi torna után, győztest hirdetünk. Az első helyezett (eszmeileg) értékes díjban részesül, amelyet mindig az előző évi győztes ajánl fel. Az "értékesség" fogalmát a felajánló saját belátása szerint értelmezheti.
A Banzuke Tanács az a játékvezető testület, amely vitás helyzetekben döntést hoz, meghatározza a játék eredményét, kihirdeti a tornagyőzteseket és a különdíjban részesülő játékosok nevét, és a tornák után elkészíti a következő torna banzukéját.
A Banzuke Tanács jelenlegi tagjai: Kachitakai, Nekonishiki és Andrasoyamawaka.
A feltételek teljesülését csak az aktív tornákon való részvétel szerint vizsgáljuk, tehát a játékos nem esik el az előléptetés lehetőségétől, ha valamilyen oknál fogva, előre bejelentve kénytelen kihagyni egy tornát.
Ha az ózeki egy tornán make-kosi eredményt ér el, a következő tornán
kadoban státuszba kerül, és ha ezen a tornán is make-kosival zár,
elveszíti rangját. Mindazonáltal a harmadik tornán elért legalább 10
győzelemmel visszaszerzi azt.
A feltételek teljesülését csak az aktív tornákon való részvétel szerint vizsgáljuk, tehát a játékos nem esik el az előléptetés lehetőségétől, ha valamilyen oknál fogva előre bejelentve kénytelen kihagyni egy tornát.
Bár egy jokozunára nem vet jó fényt az esetleges folyamatos gyenge
szereplés, semmiféle nyomás nem nehezedik rájuk, az, hogy folytatják így
is a játékot vagy visszavonulnak, teljes mértékben az ő döntésükön
múlik, amit mindenkinek tiszteletben kell tartania.